T.C.
MİLLİ İRADE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FAALİYET ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRME ANKET RAPORU
ZAHİDE KIRKAĞAÇ
şubat 2024
ŞANLIURFA
İçindekiler
Giriş
1. Problemin Tanımı
1.1. Araştırmanın Amacı
1.2. Yöntem
1.3. Evren ve Örneklem
1.4. Veri Toplama Araçları
1.5. Verilerin Toplanması
1.6. Veri Analizi
2. Bulgular
3. Sonuç ve Öneriler
Ek: Anket
Giriş
1. Okulumuz 2023-2024 Eğitim öğretim yılında 276 adet öğrenci ve 16
öğretmeniyle eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır. Okulumuzda sağlık
hizmetleri alanı bulunmaktadır. Öğrencilere verdiğimiz hizmetin kalitesini
arttırmak ve öğrencilerdeki yansımalarını görmeyi amaçlıyoruz. 2023/2024
Eğitim Öğretim yılında 147 öğrencimiz işletmelerde beceri eğitimi adı altında
staja gitmektedirler. Öğrencilerimizin stajla ilgili fikirlerini ölçmek amacıyla
yapmış olduğumuz araştırma bize öğrencilerin iş yerinde karşılaştıkları
sorunları görmek konusunda ışık tutacaktır
2. Problemin Tanımı
Öğrencilerimizin gerek okulda gerekse okul dışında yapılmakta olan sosyal ,
kültürel veya sportif faaliyetlere katılımda ne kadar etkin olduğunu, herhangi faaliyete
katılan öğrencilerin derslere katılımda ve akademik başarıyı etkilemede ne kadar etkili
olduğunu araştırmak, değişen öğrenci profilini anlamak, istek ve ihtiyaçlarını analiz
ederek onları doğru yönlendirmek ve eğitim kalitesini yükseltmek, öğrenciyi içinde
bulunduğumuz bu dönemin ihtiyaçlarına uygunluk konusunda avantajlı konuma
getirecektir.
Araştırmanın Amacı
3. Gerçekleştirdiğimiz sosyal, kültürel veya sportif faaliyetlere katılım
araştırmaları ile ; öğrencilerimizin gereksinimlerini ve beklentilerini,
öğrencilerimizin sosyal, kültürel veya sportif faaliyetlere bakış açılarını,
verimliliğini ve mutluluğunu etkileyen faktörleri öğrenebilir. Bu araştırma ile
öğrencilerimizin memnuniyetini arttırarak, başarılarımızı arttırabiliriz.
4. Öğrenmeye değer kazandırmak amacıyla farklı öğrenme ortamları ve
yöntemleri arasında bağlantı kurmak ve bireysel öğrenme yollarını desteklemek
için kapsamlı yeni yaklaşımların geliştirebiliriz.
1.2. Yöntem
Araştırmamızda kullandığımız yöntem nicel araştırma yöntemidir.
1.3. Evren ve Örneklem
Araştırmada kullanılan evren 425 adet öğrencimizdir. Örneklem ise basit rastgele
örnekleme yöntemiyle seçilen 100 öğrenciden oluşmaktadır.
14. Veri Toplama Araçları
Veri toplama aracı olarak kullandığımız araç, 2’li likert tipi ölçek kullanılarak
hazırlanmış 14 sorudan oluşan anket uygulamasıdır.
1.5. Verilerin Toplanması
Basit Rastgele Örnekleme yöntemiyle seçtiğimiz 100 öğrencide uyguladığımız
anketle veri toplama işlemini gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Bu anketler öğretmenler
aracılığıyla yapılmıştır. Öğretmenler anketle ilgili gerekli açıklamaları yaptıktan sonra
öğrencilere dağıtarak araştırmanın yapılmasını sağlamıştır.
1.6. Veri Analizi
Verilerin analiz edilmesinde Excel programı aracılığıyla cevapların aritmetik
ortalamaları alınarak sağlanmış, verinin sınıflandırılmasında ankette yapılan
sınıflandırma kullanılmıştır. Bu sınıflandırma öğrencinin herhangi bir faaliyete katılıp
katılmadığı ve katılmıyorsa nedenlerinin belirtildiği ve ayrıca 12 sorudan oluşmaktadır.
2. Bulgular
Yapılan araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre 2 temel alanın
puanlamaları şu şekilde oluşmuştur:
Faaliyetlere katılım oranları : % 31
Katılmama sebeplerinin çoğunda öğrencilerin sosyal faaliyetlerin kişisel
gelişimlerine sağlayacağı faydalardan haberdar olduğunu fakat çeşitli sebeplerden
dolayı katılamadığını belirtmiş.
Diğer bir kısmında da faaliyet saatlerinin uygun olmamasını oluşturmaktadır.
Diğer bir kısmı da faaliyet için okulun fiziki yapısının uygun olmadığını
belirtmiştir.
Ders dışı faaliyetlere ayrılan sürenin yeterli olduğunu düşünmediklerini
belirtmişlerdir.
3. Sonuç
Ulaştığımız bilgiler ışığında öğrencilerimizin en önemli ihtiyaçlarının
okulumuzun fiziksel donanımının ve faaliyetlere ayrılan sürenin iyileştirilmesidir. Ayrıca
öğrencilerin bu konuda daha bilgilendirilmesi sağlanmalıdır.
Araştırma sonuçlarına göre planlama aşamasında dikkate alınması gerekenler
fiziksel şartların iyileştirilmesi ve öğrencilerin daha fazla yeteneklerine göre
faaliyetlerin düzenlenmesidir.