T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Milli İrade Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

FAALİYET ANKETLERİNİ YAPTIK

T.C.

MİLLİ İRADE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

FAALİYET ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRME ANKET RAPORU

ZAHİDE KIRKAĞAÇ

şubat 2024

ŞANLIURFA

İçindekiler

Giriş

1. Problemin Tanımı

1.1. Araştırmanın Amacı

1.2. Yöntem

1.3. Evren ve Örneklem

1.4. Veri Toplama Araçları

1.5. Verilerin Toplanması

1.6. Veri Analizi

2. Bulgular

3. Sonuç ve Öneriler

Ek: Anket

Giriş

1. Okulumuz 2023-2024 Eğitim öğretim yılında 276 adet öğrenci ve 16

öğretmeniyle eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır. Okulumuzda sağlık

hizmetleri alanı bulunmaktadır. Öğrencilere verdiğimiz hizmetin kalitesini

arttırmak ve öğrencilerdeki yansımalarını görmeyi amaçlıyoruz. 2023/2024

Eğitim Öğretim yılında 147 öğrencimiz işletmelerde beceri eğitimi adı altında

staja gitmektedirler. Öğrencilerimizin stajla ilgili fikirlerini ölçmek amacıyla

yapmış olduğumuz araştırma bize öğrencilerin iş yerinde karşılaştıkları

sorunları görmek konusunda ışık tutacaktır

2. Problemin Tanımı

Öğrencilerimizin gerek okulda gerekse okul dışında yapılmakta olan sosyal ,

kültürel veya sportif faaliyetlere katılımda ne kadar etkin olduğunu, herhangi faaliyete

katılan öğrencilerin derslere katılımda ve akademik başarıyı etkilemede ne kadar etkili

olduğunu araştırmak, değişen öğrenci profilini anlamak, istek ve ihtiyaçlarını analiz

ederek onları doğru yönlendirmek ve eğitim kalitesini yükseltmek, öğrenciyi içinde

bulunduğumuz bu dönemin ihtiyaçlarına uygunluk konusunda avantajlı konuma

getirecektir.

Araştırmanın Amacı

3. Gerçekleştirdiğimiz sosyal, kültürel veya sportif faaliyetlere katılım

araştırmaları ile ; öğrencilerimizin gereksinimlerini ve beklentilerini,

öğrencilerimizin sosyal, kültürel veya sportif faaliyetlere bakış açılarını,

verimliliğini ve mutluluğunu etkileyen faktörleri öğrenebilir. Bu araştırma ile

öğrencilerimizin memnuniyetini arttırarak, başarılarımızı arttırabiliriz.

4. Öğrenmeye değer kazandırmak amacıyla farklı öğrenme ortamları ve

yöntemleri arasında bağlantı kurmak ve bireysel öğrenme yollarını desteklemek

için kapsamlı yeni yaklaşımların geliştirebiliriz.

1.2. Yöntem

Araştırmamızda kullandığımız yöntem nicel araştırma yöntemidir.

1.3. Evren ve Örneklem

Araştırmada kullanılan evren 425 adet öğrencimizdir. Örneklem ise basit rastgele

örnekleme yöntemiyle seçilen 100 öğrenciden oluşmaktadır.

14. Veri Toplama Araçları

Veri toplama aracı olarak kullandığımız araç, 2’li likert tipi ölçek kullanılarak

hazırlanmış 14 sorudan oluşan anket uygulamasıdır.

1.5. Verilerin Toplanması

Basit Rastgele Örnekleme yöntemiyle seçtiğimiz 100 öğrencide uyguladığımız

anketle veri toplama işlemini gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Bu anketler öğretmenler

aracılığıyla yapılmıştır. Öğretmenler anketle ilgili gerekli açıklamaları yaptıktan sonra

öğrencilere dağıtarak araştırmanın yapılmasını sağlamıştır.

1.6. Veri Analizi

Verilerin analiz edilmesinde Excel programı aracılığıyla cevapların aritmetik

ortalamaları alınarak sağlanmış, verinin sınıflandırılmasında ankette yapılan

sınıflandırma kullanılmıştır. Bu sınıflandırma öğrencinin herhangi bir faaliyete katılıp

katılmadığı ve katılmıyorsa nedenlerinin belirtildiği ve ayrıca 12 sorudan oluşmaktadır.

2. Bulgular

Yapılan araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre 2 temel alanın

puanlamaları şu şekilde oluşmuştur:

Faaliyetlere katılım oranları : % 31

Katılmama sebeplerinin çoğunda öğrencilerin sosyal faaliyetlerin kişisel

gelişimlerine sağlayacağı faydalardan haberdar olduğunu fakat çeşitli sebeplerden

dolayı katılamadığını belirtmiş.

Diğer bir kısmında da faaliyet saatlerinin uygun olmamasını oluşturmaktadır.

Diğer bir kısmı da faaliyet için okulun fiziki yapısının uygun olmadığını

belirtmiştir.

Ders dışı faaliyetlere ayrılan sürenin yeterli olduğunu düşünmediklerini

belirtmişlerdir.

3. Sonuç

Ulaştığımız bilgiler ışığında öğrencilerimizin en önemli ihtiyaçlarının

okulumuzun fiziksel donanımının ve faaliyetlere ayrılan sürenin iyileştirilmesidir. Ayrıca

öğrencilerin bu konuda daha bilgilendirilmesi sağlanmalıdır.

Araştırma sonuçlarına göre planlama aşamasında dikkate alınması gerekenler

fiziksel şartların iyileştirilmesi ve öğrencilerin daha fazla yeteneklerine göre

faaliyetlerin düzenlenmesidir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.05.2024 - Güncelleme: 03.05.2024 09:42 - Görüntülenme: 7
  Beğen | 0  kişi beğendi