T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Milli İrade Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

İŞVEREN ANKETİ YAPTIK

 

 

 

T.C.

MİLLİ İRADE  MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

                     ÖĞRENCİNİN STAJINI DEĞERLENDİRME ANKET  RAPORU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAHİDE KIRKAĞAÇ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ocak 2024

ŞANLIURFA

 

 

 

 

 

 

İçindekiler

 

Giriş

1. Problemin Tanımı

1.1. Araştırmanın Amacı

1.2. Yöntem

1.3. Evren ve Örneklem

1.4. Veri Toplama Araçları

1.5. Verilerin Toplanması

1.6. Veri Analizi

2. Bulgular

3. Sonuç ve Öneriler

Ek: Anket

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Giriş

Okulumuz  2023-2024 Eğitim öğretim yılında 276  adet öğrenci ve 16 öğretmeniyle eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır. Okulumuzda sağlık hizmetleri alanı bulunmaktadır. Öğrencilere verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak ve öğrencilerdeki yansımalarını görmeyi amaçlıyoruz. 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında 147 öğrencimiz işletmelerde beceri eğitimi adı altında staja gitmektedirler. Öğrencilerimizin stajla  ilgili fikirlerini ölçmek amacıyla yapmış olduğumuz araştırma bize öğrencilerin iş yerinde karşılaştıkları sorunları görmek konusunda ışık tutacaktır.

1.     Problemin Tanımı

İşverenlerin öğrencilerimizin eğitimi ve okulumuzla ilgili görüş ve önerilerini almak  iş yerinde karşılaşmış oldukları veya karşılaşacakları sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri sunabilmektir.

Araştırmanın Amacı

1.   Gerçekleştirdiğimizişveren değerlendirme araştırması ile işverenleri öğrencilerimizin iş ahlakı , iş disiplini, çalışma hayatında nasıl oldukları hakkında  bilgi sahibi olmak,  onlara çözüm önerileri sunmak

        2.  Öğrenmeye değer kazandırmak amacıyla işverenlerin okulda verilen  eğitimlerle

Uygulamadaki farklılıkları görebilmek ve eksiklikleri tamamlayabilmek  için kapsamlı yeni yaklaşımları geliştirebiliriz.

1.2. Yöntem

Araştırmamızda kullandığımız yöntem nicel araştırma yöntemidir.

1.3. Evren ve Örneklem

Araştırmada kullanılan evren işletmelerde öğrencilerden sorumlu eğitmen ve öğrencilerden sorumlu olan şeflerdir. Örneklem ise gönüllü 35 kişiden  oluşmaktadır.

1.4. Veri Toplama Araçları

Veri toplama aracı olarak kullandığımız araç, 5’li  likert tipi ölçek kullanılarak hazırlanmış 23 sorudan oluşan anket uygulamasıdır.

1.5. Verilerin Toplanması

Basit Rastgele Örnekleme yöntemiyle gönüllü 35 işverende  uyguladığımız anketle veri toplama işlemini gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Bu anketler öğretmenler aracılığıyla yapılmıştır. Öğretmenler anketle ilgili gerekli açıklamaları yaptıktan sonra işverenlere  dağıtarak araştırmanın yapılmasını sağlamıştır.

1.6. Veri Analizi

Verilerin analiz edilmesinde Excel programı aracılığıyla cevapların aritmetik ortalamaları alınarak sağlanmış, verinin sınıflandırılmasında ankette yapılan sınıflandırma kullanılmıştır. Bu sınıflandırma stajyerin kişisel ve mesleki nitelikleri adıyla 25 sorudan oluşmaktadır.

 2. Bulgular

Yapılan araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre alanın puanlamaları şu şekilde oluşmuştur:

 

 

 

1.Amaç ve hedeflerin belirlenmesi ve uygulanması % 91,43

2.Verilen görevi zamanında yapabilme  %96,57

3. zamanını etkin bir şekilde kullanma %91,43

4. derslerde öğrendiklerini pratiğe aktarabilme %89,14

5. bireysel çalışma yeteneği % 92,57

6.verilen görevleri istekle kabul edebilmesi %96,57

7.öğrenme arzusu, bilgiye açık olması 93,14

8.eğitimini aldığı alanıyla ilgili sahip olduğu etik değerler %94,86

9.görüşlerini bilgisini aktarabilme yeteneği %92,57

10.işletmede staj gören öğrenciler işletme çalışanları ile iletişim kurar. %90,29

11. takım çalışmasına yatkınlığı % 93,14

12. arkadaşları ile ilişkileri %91,43

13. çalıştığı işyerini benimsemesi %93,14

14. farklı meslek disiplinlerinden oluşturulmuş takımlarda çalışabilme yeteneği %94,86

15.işletmelerde staj yapan öğrenciler mesleki bilgi ve beceriye sahiptir. %87,43

16.verilen işi standartlarına uygun olarak yapar %89,71

17.okul yönetimi ve koordinatör öğretmenle iletişim kurar. 93,14

18. staj gören öğrenciler ile ilgili bilgiler işletmenize zamanında iletilir. %91,43

19. işletmede staj yapan öğrencilerin mesleki yeterliliklerine güvenirim.%92,57

20. işletmede staj yapan öğrencilerin iş ahlakı ve iş disiplinine güvenirim. %89,71

21. genel olarak stajyeri nasıl değerlendirirsiniz.%93,14

22. işletmelerde staj yapan öğrencilerle ilgili görüşlerimiz dikkate alınır.%94,29

23. staj uygulama planı hazırlamada önerilerimiz dikkate alınır. %89,71

 

3. Sonuç

Ulaştığımız bilgiler ışığında  öğrencilerimizin işyerinde verilen görevleri zamanında yapabilme ve istekle yapabilme %96 olarak tespit edilmiştir. Ama mesleki bilgi ve beceriye sahip olma, % 87 lik oranla en düşük verilen işi standartlarına uygun olarak yapması %89 luk oranla düşük bir oran oluşturmuştur.  

Araştırma sonuçlarına göre; Planlama aşamasında dikkate alınması gerekenler; öğrencilerin mesleki açıdan eğitiminde daha yeterli bilgilerle eğitilmeleri, ayrıca kişisel gelişimlerinde de işyeri kuralları ile ilgili ön bilgi verilmesi gerekmektedir. işyerlerinin tespiti sırasında kendilerini sosyal ve iş ahlakı açısından daha çok geliştirebilecekleri  göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.05.2024 - Güncelleme: 03.05.2024 09:36 - Görüntülenme: 5
  Beğen | 0  kişi beğendi