T.C.
MİLLİ İRADE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİNİN STAJINI DEĞERLENDİRME ANKET RAPORU
ZAHİDE KIRKAĞAÇ
ocak 2024
ŞANLIURFA
İçindekiler
Giriş
1. Problemin Tanımı
1.1. Araştırmanın Amacı
1.2. Yöntem
1.3. Evren ve Örneklem
1.4. Veri Toplama Araçları
1.5. Verilerin Toplanması
1.6. Veri Analizi
2. Bulgular
3. Sonuç ve Öneriler
Ek: Anket
Giriş
Okulumuz 2023-2024 Eğitim öğretim yılında 276 adet öğrenci ve 16 öğretmeniyle eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır. Okulumuzda sağlık hizmetleri alanı bulunmaktadır. Öğrencilere verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak ve öğrencilerdeki yansımalarını görmeyi amaçlıyoruz. 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında 147 öğrencimiz işletmelerde beceri eğitimi adı altında staja gitmektedirler. Öğrencilerimizin stajla ilgili fikirlerini ölçmek amacıyla yapmış olduğumuz araştırma bize öğrencilerin iş yerinde karşılaştıkları sorunları görmek konusunda ışık tutacaktır.
1. Problemin Tanımı
İşverenlerin öğrencilerimizin eğitimi ve okulumuzla ilgili görüş ve önerilerini almak iş yerinde karşılaşmış oldukları veya karşılaşacakları sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri sunabilmektir.
Araştırmanın Amacı
1. Gerçekleştirdiğimizişveren değerlendirme araştırması ile işverenleri öğrencilerimizin iş ahlakı , iş disiplini, çalışma hayatında nasıl oldukları hakkında bilgi sahibi olmak, onlara çözüm önerileri sunmak
2. Öğrenmeye değer kazandırmak amacıyla işverenlerin okulda verilen eğitimlerle
Uygulamadaki farklılıkları görebilmek ve eksiklikleri tamamlayabilmek için kapsamlı yeni yaklaşımları geliştirebiliriz.
1.2. Yöntem
Araştırmamızda kullandığımız yöntem nicel araştırma yöntemidir.
1.3. Evren ve Örneklem
Araştırmada kullanılan evren işletmelerde öğrencilerden sorumlu eğitmen ve öğrencilerden sorumlu olan şeflerdir. Örneklem ise gönüllü 35 kişiden oluşmaktadır.
1.4. Veri Toplama Araçları
Veri toplama aracı olarak kullandığımız araç, 5’li likert tipi ölçek kullanılarak hazırlanmış 23 sorudan oluşan anket uygulamasıdır.
1.5. Verilerin Toplanması
Basit Rastgele Örnekleme yöntemiyle gönüllü 35 işverende uyguladığımız anketle veri toplama işlemini gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Bu anketler öğretmenler aracılığıyla yapılmıştır. Öğretmenler anketle ilgili gerekli açıklamaları yaptıktan sonra işverenlere dağıtarak araştırmanın yapılmasını sağlamıştır.
1.6. Veri Analizi
Verilerin analiz edilmesinde Excel programı aracılığıyla cevapların aritmetik ortalamaları alınarak sağlanmış, verinin sınıflandırılmasında ankette yapılan sınıflandırma kullanılmıştır. Bu sınıflandırma stajyerin kişisel ve mesleki nitelikleri adıyla 25 sorudan oluşmaktadır.
2. Bulgular
Yapılan araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre alanın puanlamaları şu şekilde oluşmuştur:
|
1.Amaç ve hedeflerin belirlenmesi ve uygulanması % 91,43 |
2.Verilen görevi zamanında yapabilme %96,57 |
3. zamanını etkin bir şekilde kullanma %91,43 |
4. derslerde öğrendiklerini pratiğe aktarabilme %89,14 |
5. bireysel çalışma yeteneği % 92,57 |
6.verilen görevleri istekle kabul edebilmesi %96,57 |
7.öğrenme arzusu, bilgiye açık olması 93,14 |
8.eğitimini aldığı alanıyla ilgili sahip olduğu etik değerler %94,86 |
9.görüşlerini bilgisini aktarabilme yeteneği %92,57 |
10.işletmede staj gören öğrenciler işletme çalışanları ile iletişim kurar. %90,29 |
11. takım çalışmasına yatkınlığı % 93,14 |
12. arkadaşları ile ilişkileri %91,43 |
13. çalıştığı işyerini benimsemesi %93,14 |
14. farklı meslek disiplinlerinden oluşturulmuş takımlarda çalışabilme yeteneği %94,86 |
15.işletmelerde staj yapan öğrenciler mesleki bilgi ve beceriye sahiptir. %87,43 |
16.verilen işi standartlarına uygun olarak yapar %89,71 |
17.okul yönetimi ve koordinatör öğretmenle iletişim kurar. 93,14 |
18. staj gören öğrenciler ile ilgili bilgiler işletmenize zamanında iletilir. %91,43 |
19. işletmede staj yapan öğrencilerin mesleki yeterliliklerine güvenirim.%92,57 |
20. işletmede staj yapan öğrencilerin iş ahlakı ve iş disiplinine güvenirim. %89,71 |
21. genel olarak stajyeri nasıl değerlendirirsiniz.%93,14 |
22. işletmelerde staj yapan öğrencilerle ilgili görüşlerimiz dikkate alınır.%94,29 |
23. staj uygulama planı hazırlamada önerilerimiz dikkate alınır. %89,71 |
3. Sonuç
Ulaştığımız bilgiler ışığında öğrencilerimizin işyerinde verilen görevleri zamanında yapabilme ve istekle yapabilme %96 olarak tespit edilmiştir. Ama mesleki bilgi ve beceriye sahip olma, % 87 lik oranla en düşük verilen işi standartlarına uygun olarak yapması %89 luk oranla düşük bir oran oluşturmuştur.
Araştırma sonuçlarına göre; Planlama aşamasında dikkate alınması gerekenler; öğrencilerin mesleki açıdan eğitiminde daha yeterli bilgilerle eğitilmeleri, ayrıca kişisel gelişimlerinde de işyeri kuralları ile ilgili ön bilgi verilmesi gerekmektedir. işyerlerinin tespiti sırasında kendilerini sosyal ve iş ahlakı açısından daha çok geliştirebilecekleri göz önünde bulundurulması gerekmektedir.